Een werkweek van onze Technische Dienst!

Het team van de Technische Dienst (TD) speelt bij Workstead een belangrijke rol in het onderhouden en optimaliseren van onze huisvesting. Dit is essentieel om ervoor te zorgen dat onze uitzendkrachten tevreden zijn en zich thuis voelen. Luuk, voorman van de TD, neemt jullie mee in een werkweek bij de TD en stelt eerst kort het team voor.

 

Team Technische Dienst

“Ons team bestaat uit vier personen: Jan, Ovidiu (Ovi), Dawid en ik zelf, Luuk. Jan is bijna 2,5 jaar werkzaam bij Workstead, Ovidiu ongeveer 2 jaar, Dawid werkt sinds kort bij ons en zelf werk ik nu ook ongeveer 2 jaar bij Workstead. We hebben allemaal onze eigen kwaliteiten en vullen elkaar goed aan!”

V.l.n.r. Dawid, Ovidiu, Luuk en Jan

 

Wat zijn de algemene werkzaamheden van de technische dienst?

“Wekelijks zijn wij druk met nieuwe woonlocaties inrichten, oude woonlocaties leeghalen, storingen oplossen en overige acties op de to-do lijst.”

 

Een nieuwe woning inrichten

Wanneer er een nieuwe woning ingericht moet worden, gaan wij meestal met een vol geladen meubelbak richting de klus en richten wij de woning zo in, dat deze aan alle eisen voldoet.

Zodra we klaar zijn, vervangen we nog even het cilinderslot voor een cilinder op ons eigen sluitplan, zodat de hele TD, schoonmaak en de controleurs altijd met een eigen loper naar binnen kunnen.

 

Het leeghalen van een woning

Bij het leeghalen van een woning nemen wij uiteraard al onze spullen mee terug naar de bouwloods, waar we alles weer netjes opruimen. In de woning doen wij nog even wat kleine herstelwerkzaamheden, zodat de verhuurder de woning weer in goede staat terug krijgt. Ook hier geldt dat we ons eigen cilinder weer mee nemen en de oude cilinder weer netjes terug plaatsen, zodat de eigenaren de woning weer in kunnen.

 

Storingen

Bij storingen moet je met name denken aan problemen met de verwarming (CV ketels bijvullen), elektriciteit problemen, kapot witgoed, internetstoringen en soms verstoppingen en lekkages.

 

To-do app

Wij gebruiken allemaal een handige app van Microsoft, genaamd “To do”. Hierin kunnen wij allemaal zien welke werkzaamheden gedaan moeten worden op bepaalde woonlocaties. Aangezien we woonlocaties door het hele land hebben, hebben we alles in 5 regio’s verdeeld: regio Noord, Oost, Zuid, West en Midden. De ene dag ben je de hele dag in het Zuiden en de andere dag in regio Midden. Wanneer we niet druk zijn met bovenstaande werkzaamheden, zitten we zeker niet stil. Dan zijn we voornamelijk bezig met het opknappen/verbeteren van bepaalde woonlocaties.

 

Kun je wat meer vertellen over jouw functie?

“Mijn functie is eigenlijk vrij uitgebreid. Op maandag en vrijdag ben ik meestal een groot gedeelte van de dag in de bouwloods. Hier hebben wij onze opslag met o.a. witgoed en meubilair voor de woonlocaties, diverse materialen voor reparatie werkzaamheden, gereedschap en de werkbussen/aanhangers. Ik doe hier de bestellingen en ik zorg dat de voorraad klopt.
Vaak stuur ik ook de andere jongens aan, aangezien ik het meeste contact heb met kantoor en daar alle meldingen binnen komen. Zodra er een nieuwe woonlocatie bij komt, ga ik eigenlijk altijd mee om te kijken of alles goed verloopt. Ik maak altijd een lijst met belangrijke punten die voor de desbetreffende woning gelden. Kort samengevat ben ik dus verantwoordelijk voor de bouwloods en grotendeels ook voor de kwaliteit van de woonlocaties.”

 

Wat maakt jouw functie leuk?

“Met name de afwisseling maakt mijn werk leuk. Het ene moment ben je ergens een woning aan het opknappen en de andere keer ben je met totaal iets anders bezig. Het schakelen tussen verschillende werkzaamheden zorgt voor uitdaging in de functie.”

 

Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit?

“ ‘s Ochtends om 08:00 uur beginnen we uiteraard met koffie, daarna ben ik meestal een groot gedeelte van de dag in de bouwloods om bestellingen te doen en voorraad te checken. De andere jongens gaan meestal op pad voor de to-do lijst. We bespreken onderling of er nog noodzakelijke zaken zijn die voorrang hebben en plannen zo globaal onze dag.

Meestal is het op maandag erg druk met storingen van het weekend, dus de telefoon gaat dan meestal wat vaker dan op andere dagen, het kan dan zijn dat je niet aan de vooraf gemaakte planning toe komt. Onderling beslissen we wie er naar welke storing toe gaat. Als we de rest van de week geen nieuwe woning moeten inrichten of geen oude woning hoeven leef te halen, gaan we vooral aan de slag met de to-do lijst.”

 

 

Wat zijn de grootste uitdagingen?

“De grootste uitdaging is toch wel om alle 125 woonlocaties altijd in goede staat te houden. We hebben een breed takenpakket, daarom is het belangrijk om creatief en flexibel te zijn.”

 

Vacature Junior Servicemonteur

Ben jij enthousiast geworden na het lezen van dit artikel en lijkt het jou het leuk om ons technische team te versterken? Goed nieuws, want wij zijn op zoek naar een Junior Servicemonteur. Bekijk onze vacature en neem contact op met Sanne Brundel door te bellen naar 06-82481110.

 

Bekijk hier de vacature: Vacature Junior Servicemonteur – Workstead

 

× Meer weten over onze vacatures?